Dansend de week door! - Reisverslag uit Turrialba, Costa Rica van Debbie Everink - WaarBenJij.nu Dansend de week door! - Reisverslag uit Turrialba, Costa Rica van Debbie Everink - WaarBenJij.nu

Dansend de week door!

Door: Debbie Everink

Blijf op de hoogte en volg Debbie

04 April 2014 | Costa Rica, Turrialba

Ons rooster op CAIPAD is helemaal omgegooid, speciaal zodat mijn verhaal ook een keer wat afwisselender is qua opbouw! Om het spannend te houden ga ik uiteraard nu nog niet vertellen wat ik op welke dag doe... :-p

Zo begonnen we deze week in het stadion voor de atletiek activiteiten. Wederom alleen bezig geweest met verschillende hardloopafstanden. We hebben zelfs twee landskampioenen in ons midden op deze dag. Zij zijn vorige week eerste geworden. Eén op de 100 meter en één op de 400 meter (en dat terwijl ze slechts 4 keer training van ons gehad hebben, kun je nagaan wat een geweldige trainers wij zijn…). Dus nu zullen zij in juni afreizen naar Los Angeles voor de wereldkampioenschappen. Net als nog een andere vrouw van onze school, die wij bij de zwemlessen hebben. Zij heeft gewonnen met, jawel, zwemmen.
Na zelf ook nog een paar rondes hardgelopen te hebben, tijd om ons weer naar het krachthonk te begeven voor de powerlifting. Voor ons altijd weer een hoofdreken uitdaginkje, hoeveel gewicht er nu rechts en links moet zodat dit wel gelijk is, terwijl de staaf ook al een aantal kilo weegt… Het is niet alleen een krachtsport hoor!
Verder nog even mijn nieuw geleerde dance-moves van het weekend tot uiting laten brengen met de meester. Zo heb ik ook nog weer wat pasjes bachata erbij geleerd. Uit dit alles blijkt wel dat ik toch echt nog wel wat meer lesjes nodig zal hebben…

Voor de verandering liggen we nu op dinsdagochtend in het zwembad met CAIPAD. Aangezien we in de middag ook al hydrotherapie/zwemles geven, betekent dit dus dat we ook op dinsdag de gehele dag in het zwembad vertoeven.
Tevens is vandaag het idee ontstaan om deel te gaan nemen aan een halve triathlon, 750 meter zwemmen (en dat terwijl ik vandaag ook even zelf baantjes getrokken heb en echt kapot was na 50 meter…), 5 km hardlopen en 20 km fietsen. Maar hier mag de gehele dag over gedaan worden, wel zo prettig! Dit betekent dus wel, dat er vanaf nu toch echt getraind zal moeten worden. Dus om mijn conditie op te bouwen ben ik direct die middag begonnen met 6 km wandelen met de honden, ieder op zijn eigen niveau beginnen…

Om nog een beetje vast te kunnen houden aan de structuur, is de woensdag hetzelfde gebleven. Gewoon de gymlessen op CAIPAD. Vandaag stond bewegen op muziek op het programma, een favorietje van Mirthe die dan ook met de eer mag strijken van het verloop van de les. Na de les uiteraard nog even zelf een salsa-dansje gewaagd, en serieus waar, het begon echt wel ergens op te lijken. Ik stond er zelf enigszins versteld van met daarbij een stukje trotsheid, haha! Met nog weer enige tips en handigheidjes op zak blijven we in ontwikkeling.
Ook in de middag zijn we weer aan het werk gegaan op CAIPAD, waar we ons eigen ‘projectje’ mogen doen. Dus gewoon lekker zelf aan de slag met de leerlingen. Ook stond er voor vanmiddag een dansworkshop op het programma, gegeven door een ‘echte’ dansleraar voor de studenten. Van Salsa tot Merengue en Bachata. Geweldig om de studenten helemaal los te zien gaan en dat ze het idee hebben dat het bij hen er precies hetzelfde uitziet zoals de leraar het doet (die toch zeker wel het een en ander aan lichaamsdelen wist te bewegen).

Donderdag is hetzelfde gebleven, aangezien we dan zwemles/hydrotherapie doen. Tevens is hier mijn training wat betreft het zwemonderdeel van de triathlon begonnen. Dit is het eerste onderdeel, wat als voordeel heeft dat ik niet meer hoef te gaan trainen voor hardlopen en fietsen, aangezien de verdrinkingskans op 750 meter in de zee toch wel vrij groot is. Zelfs met zwemvliezen aan, had ik het idee dat ik die afstand al afgelegd had, terwijl ik pas op 200 meter zat!
Maar voor het idee ben ik ’s avonds toch nog maar even gaan hardlopen, voor het geval dat ik het zwemmen wel overleef…

Vrijdag wederom bewegen en muziek op CAIPAD gegeven, waarna uiteraard ook zelf nog even de heupjes los gemaakt. Want de radio hoeft maar aangezet te worden en er is wel een salsamuziekje op.
In de middag hebben we vele uren besteedt in een print-/plastificeerwinkeltje om de leskaarten voor het afstudeerproject klaar te hebben.

Wat ook anders is aan deze blog, nu we toch bezig zijn met veranderingen, ook nog maar even de structuur van mijn blog. Deze keer missen er twee dagen, aangezien ik vanmiddag naar San José zal vertrekken om morgenochtend heel vroeg het vliegtuig te pakken naar Managua, Nicaragua. Wegens visum redenen moeten wij het land voor 72 uur verlaten, om weer 90 dagen hier te mogen verblijven. Dus worden wij verplicht gesteld om een reisje te maken naar een ander land :-)

Tevens wil ik jullie wijzen op http://isop.nl/ waarop ook de eerste nieuwsbrief van ons geplaatst is over onze werkzaamheden. Een soort van opfris samenvatting!

  • 07 April 2014 - 11:39

    Anneke Vd Eems:

    Hoi Debbie,
    Leuk om je op deze manier te volgen! Wat beleef je veel en zo aktief!!
    En....schrijftalent heb je ook zeker! Fijne tijd ook in Nicaragua!
    Gr. Anneke (tijdens onze wandelingen hebben we het regelmatig over je!)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Debbie

Actief sinds 19 Jan. 2014
Verslag gelezen: 291
Totaal aantal bezoekers 11819

Voorgaande reizen:

02 Februari 2014 - 10 Juni 2014

Calo eindstage :-)

Landen bezocht: